2018. február 7., szerda

Pikáns és krémes kukoricaleves

Egyszerre édes és csípős, az a mennyei kukoricakrémleves, amit a minap készítettem egy könnyű ebéd gyanánt.

Valami igazán egyszerűt szerettem volna, így előástam ezt a receptet, amit valamikor egy újságból vágtam ki. Az arányokat szoktam kicsit variálni annak megfelelően, hogy hányan ülünk asztalhoz, most például vendégünk is volt. A levesbetétekkel is fel lehet dobni ezt az egyszerű finomságot. Bevallom, zöldségalaplé helyett én leveskockát használtam, hogy felgyorsítsam a folyamatot.



Krémes kukoricaleves

Hozzávalók:
  • 5 dkg vaj
  • 400-450 g konzerv kukorica
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 3 dl főzőtejszín
  • 7 dl alaplé
  • bors

A levesbetéthez:
  • sajt
  • kenyér
  • olívaolaj
  • chili paprika

Elkészítés:
A vajon pároljuk üvegesre a kockára vágott hagymát és fokhagymát, majd a levétől megszabadított kukoricát öntsük rá. Forgassuk össze, majd öntsük fel a 7 dl alaplével. Főzzük puhára nagyjából 10 perc alatt. Ezután jöhet a turmixolás. Turmixoljuk simára a levesalapot, bár a kukoricaszemek héja valamennyire megmarad benne, ezért, aki szeretné, átnyomkodhatja egy szűrőn is. Amikor leturmixoltuk, tegyük vissza a gázra, és öntsük fel a főzőtejszínnel, sózzuk, borsozzuk, forraljuk össze.
A tálaláshoz reszeljünk egy kis sajtot a tányérba, majd kanalazzuk rá a levest. Tegyünk bele néhány kenyérkockát, ha maradt kukorica, abból is tegyünk keveset a tányérba. Szórjuk meg chilipehellyel. Mivel én szeretem a csípőset, még egy kis jalapenos olívaolajat is csepegtettem bele.

Kruton, azaz pirított kenyérkocka készítés kétféleképpen:
1. Egyszerűen sütőben:
Melegítsük elő a sütőt, a kockákra vágott kenyeret tegyük egy kisebb tesibe, majd locsoljuk meg olívaolajjal. Választhatunk fűszeres olajat is, hogy még pikánsabb legyen a végeredmény.

2. Serpenyőben sajttal:
Forrósítsunk fel egy serpenyőt, locsoljunk bele bőven olívaolajat, majd dogjuk rá a kenyérkockát. Mivel a kenyér gyorsan felszívja, néha még locsoljuk meg kicsit. Folyamatosan mozgassuk, mert könnyen odakap. A végén reszeljünk rá egy kis sajtot, azzal is fogassuk össze. Ehhez legjobb a parmezán. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése