2018. február 13., kedd

Habos francia palacsinta pofonegyszerűen

Palacsinta kis csavarral: leginkább így tudnám jellemezni ezt a receptet, melyet egy pár évvel ezelőtti Édes Élet magazinban találtam. A receptet egyébként Cseh János séf adta a lapnak, aki többek között a Gundel étterem séfje is volt.

Munka közben csörgött a telefonom, a párom, Gábor hívott. Mivel ő is dolgozott, gyorsan elhadarta:
"Tudod, mi van ma? A palacsinta világnapja! Akkor megsütöd este azt a finom palacsintát, amit szoktál? Tudod, amelyiket egy héten kétszer is meg tudnék enni!" Persze, hogy tudtam melyikről beszél, meg is sütöttem. 

Úgy gondolom, hogy mindenkinek a nagymamája és az anyukája palacsintája a kedvence. Nekem sem sikerült ezeket utánozni, így megkerestem azt a receptet, amit majd hozzám köt a család. Azt hiszem, sikerült.



Habos francia palacsinta

Hozzávalók:
  • 2 db tojás
  • 450 ml tej
  • 40 g olvasztott vaj
  • 1 csipet tengeri só
  • fél citrom reszelt héja
  • 120 g liszt
  • olaj a sütéshez

Elkészítés:
A tojásokat válasszuk ketté, a sárgájukat tegyük a nagyobb edénybe. A fehérjét tegyük félre, a sárgájához pedig adjuk hozzá a fél citrom reszelt héját, a sót és a tejet, a vajat olvasszuk fel. Keverjük csomómentesre a liszttel és az olvasztott vajjal. A tojásfehérjét verjük kemény habbá, majd adagoljuk az előbbiekhez. Úgy oszlassuk el a habot a keverékben, hogy ne menjen ki belőle a levegő, ugyanis ettől lesz könnyű állaga a palacsintánknak. A sütés már a szokásos módon zajlik: kenjük meg olajjal a forró serpenyőt, és tegyünk bele egy adag tésztát. Mindkét felét süssük aranyszínűre (nagyjából 1 perc). Nem baj, ha nem lesz szabályos az alakja. Én lekvárral és darált dióval szoktam tálalni, de vaníliamártást is készítettem már hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése