2018. január 6., szombat

Zsákmányolás a Budai Zsibvásáron

Könyvek, porcelánok és a szekrény aljáról előbányászott ruhák is vannak a Budai Zsibvásáron a Budaörsi út és a Hosszúrét utca találkozásánál. Kifejezetten azoknak ajánlom ezt a piacot, akik nem bútorokat és faliórákat keresnek, hanem szeretnek az apróságok között kutakodni és kincset találni.

 -          Tízezer a tonett asztalka – ütötte meg a fülemet a mondat, amire rögtön felkaptam a fejem, hiszen igencsak kedvelem ezt a stílust. A válasz azonban már annyira nem tetszett az eladónak, hiszen a már-már kékhajú idős hölgy csak elmentében vetette oda: annyiért nem kell. Pedig a kecses lábú asztalka jól mutatna egy csinos kis lakásban. Akár az enyémben is. Illene hozzá a dédipapám tonett széke, amelyet ő csak gondolkodós széknek hívott.




A szombat reggelt a Budaörsi úton lévő Budai Zsibvásárban kezdtem, melynek Facebook-oldalát már régóta nézegetem, azonban most szántam rá magam, hogy kimenjek. Arra számítottam, hogy a kissé nyálkás szombat reggelen kevés árussal és még kevesebb vásárlóval találkozom majd, ám szerencsére kellemesen csalódtam. Az év első piacára szép számmal gyűltek össze, bár nyáron biztosan szélesebb a kínálat. Legegyszerűbben talán a Móricz Zsigmond körtérről a 240-es busszal lehet kijutni, amelyről a Madárhegy utcai megállónál kell leszállnunk.

Kislányként is régiségek között kutakodtam, nincs ez másként most sem. Jó érzés, ha olyan tárgy van a birtokomban, ami már generációkat kiszolgált, és most az én otthonomat teszi szebbé. Ahogyan a régiségkereskedő bátyám, Zoli mondja: ezekben a tárgyakban azt kell becsülni, hogy megértek egy bizonyos kort.





Szeretem a porcelánokat, nemcsak a kidolgozottabb, művészi darabokat, hanem az egyszerűbb, márkajelzés nélküli, konyhai használatra szánt tálakat, fűszertartókat is. Ezekből is akadt szép számmal a piacon, de art deco stílusú süteménykínálókból, süteményfogókból is. Nagyobb bútorokat nem láttam, azonban kisebb székeket, foteleket igen, melyek jól mutatnának egy eklektikus stílusú otthonban még akkor is, ha csak egy van belőle. Amit azonban ritkán találok, az a madárkalitka. Tudom-tudom, sokan furcsának találják, hogy valakinek tetszenek a madárkalitkák, de ha letesszük a szoba egyik sarkába, bele pedig mécseseket teszünk, nagyon jól mutat. Vagy akár régebbi könyveket is tarthatunk benne.





A piac egy hátsó szegletében van egy árus, akinél minden könyv 200 forintba került, Itt már hosszabb időre lecövekeltem, és nem tudtam betartani a „ma nem veszek semmit a lomispiacon” szabályomat. Hosszas nézelődés és nyálcsorgatás után két könyvvel távoztam. Az egyik egy Steinbeck kötet, a másik pedig a Balogh Tamás és Dlusztus Imre könyve, amely egy nyolcvanas évekbeli szegedi botrány történetét dolgozza fel.


A Budai Zsibvásár bája talán abban is rejlik, hogy a régi, már nagymamáink által is becsben tartott apróságok mellett megtaláljuk a kiszuperált cipőket és az akciós Nutellát, csokoládékat is.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése