2018. január 19., péntek

51 éve figyeli a változásokat a Néger fiú

Kárpáti Anna szobrát a minap fedeztem fel, és nem tudtam róla levenni a szemem – pedig csak a boltba indultam.

Ezért szeretem ezt a várost. Az ember csak elugrik a fodrászhoz, a boltba vagy épp csak más útvonalon indul dolgozni, és máris valami csodára lel. A minap a XI. kerületi Váli utca felé kerültem, és megláttam az aprócska kertben ülő férfialakot. Ahogy hazaértem, utánanéztem, vajon mióta ül a társasházak gyűrűjében, mióta figyeli a környék változásait. Az egyik weboldalon megtaláltam, hogy épp tavaly volt 50 éve, amikor Kárpáti Anna szobrászművész megmintázta a Néger fiú című alkotást.



2012-ben az életnagyságú bronz szobor kiegészült a mögötte lévő tűzfalat díszítő sgraffito képekkel, melyet fiatal képzőművészek egy csoportja készített, és a szobrászművész életének főbb eseményeit mutatja be.

Éppen ezért ajánlom akár született budapestieknek, és olyan frissen ideköltözötteknek is, mint én, hogy néha változtassanak a bevett útvonalakon, hiszen mint látjuk, megéri.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése