2018. január 20., szombat

A pudingok királya Jamie Olivertől

Mennyei málnalekvár, ropogós, édes tojáshab a titka annak a csodás finomságnak, melyet még Jamie Oliver A pucér szakács című sorozatában láttam úgy ezer évvel ezelőtt. Most végre megtaláltam a receptet.

Az talán már nem újdonság, hogy Angliában nem egészen ugyanazt értik puding alatt, amit mi, magyarok. Általában, ha gyerekkorunk pudingjaira gondolunk, rögtön Dr. Oetker jut az eszünkbe. Mióta túlhaladtam a hat éves koron, én is készítettem már saját kezűleg, por nélkül is pudingot, azonban arra, amit Jamie Oliver a pudingok királyának nevez, csak most bukkantam rá újra. Ő négy evőkanál málnalekvárt ír receptjében, én azonban többet használtam annál az egyszerű oknál fogva, hogy imádom a lekvárt. De lássuk is a receptet.



A pudingok királya

Hozzávalók:
·         4 tojás
·         565 ml tej
·         115 g kenyérmorzsa
·         225g cukor
·         1 tasak vaníliás cukor
·         málnalekvár ízlés szerint

Elkészítés:
Melegítsük elő a sütőt 150 fokra. Három tojást válasszunk szét, a sárgájukat tegyük egy tálba a negyedik, egész tojással együtt. A fehérjét tegyük félre. A sárgájához és az egy egész tojáshoz adjunk hozzá 85 g cukrot, a tejet és a vaníliás cukrot. Ezután keverjük hozzá a kenyérmorzsát. Jamie Oliver nem kész zsemlemorzsát tett bele, hanem egy több napos kenyeret késes mixerben aprított fel. Én tettem bele mindkét félét. Egy kivajazott jénai tál aljában oszlassuk el a lekvárt, majd a tetejére tegyük a tejes keveréket. Süssük nagyjából 45-60 percig, addig, amíg megszilárdul.

Közben a maradék cukorral verjük fel a tojás fehérjét. Miután megsült a lekváros, kenyérmorzsás réteg, halmozzuk rá a habot. Formázzunk belőle kis csúcsokat. Tegyük vissza a sütőbe 15-20 percre, amíg a hab szép színt nem kap.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése