2018. január 21., vasárnap

A kihagyhatatlan: havas Normafa

Rétes, napközis tea és a csodás, mindent beborító fehérség. Az alföldi latyakos telek után végre belegázolhattam a hóba.

Már szombaton eldöntöttük, ha vasárnap havazik, bizony korán kelünk és indulunk Normafára. A fogaskerekűben ugyanazt szeretem, mint a HÉV-ben: a retro érzést. Mondjuk azt megnézhettem volna, hogy a fogaskerekű nem ott áll meg, ahová a 21-es busz is visz, amivel ősszel vágtunk neki a túrának, így még egy kisebb séta várt ránk, mielőtt elértük volna a csúcsot. Nem baj, így még jobban esett a legendás rétes a Normafa rétesből és a forró tea, ami pont olyan ízű volt mint a kedvenc teám, amit a napköziben adtak. Kezemben a gőzölgő finomságokkal nézni a vakító fehérséget és a szánkózó gyerekeket a tél elengedhetetlen kellékei.






Az utóbbi években Szegeden nem igazán maradt meg a hó, így élveztem, ahogy végre ropog a talpam alatt. Ahogy hazaértünk, meg is néztem a Fortepan online archívumában, milyen régi felvételeket lehet találni a Normafáról, hiszen mindig szeretem elképzelni, hogy mi lehetett ott, ahol épp járok 80 vagy 100 évvel ezelőtt. Nemrégiben olvastam például, hogy sok nő itt próbálhatta ki először a téli sportokat, amikor már elfogadott volt, hogy ők is sínadrágot húzhassanak. 

Mi se gubózzunk be a jó meleg szobába, mozduljunk ki, élvezzük a havat!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése