2018. január 10., szerda

Egész évben virágzik a Michael Jackson-emlékfa

Fotók, virágok, mécsesek és kis plüssfigurák díszítik a mai napig azt az Erzsébet téri fát, amely a popkirálynak, Michael Jacksonnak állít emléket. Séta közben botlottam bele a kirívó és színes nem mindennapi látványba, ennek kapcsán pedig megnéztem, vajon milyen is volt az a hely, ahol az itt töltött napok alatt megszállt a sokak által imádott énekes.

Bevallom, amikor 1994-ben Jackson először Magyarországon járt, én még csak 3 éves voltam, így nem sok emlékem van arról, mekkora izgalmat és eufóriát okozott a rajongóinak. Amikor a minap belebotlottam az emlékfába, nem tudtam, hogy miért pont azt a fát szemelték ki azok, akik tiszteletüket szeretnék kifejezni. Mivel nemrég költöztem Budapestre, vadászom az ilyen kis színfoltokra, melyek nem feltétlen kapnak helyet az útikönyvekben, ezek teszik igazán színessé a napomat.



Mint megtudtam azért ez az a bizonyos fa, mert amikor Michael Jackson Budapesten forgatott, az itt található Kempinski Hotel királyi lakosztályában pihent ahonnan többször is köszöntötte a téren gyülekező elszánt rajongóit. Kíváncsi is lettem, vajon milyen lehet ma ez a szoba. Amikor azonban megnyitottam a hotel weblapját, rájöttem, hogy szobának nevezhető a legkevésbé, hiszen a királyi lakosztály felszereltségébe tartozik például egy iroda, amelyben egy Apple iMac-nek is jutott hely, de aki itt akar pihenni, igénybe vehet még 24 órás komornyik szervizt is. A legkevesebb talán az, hogy a Nespresso kávégépével úgy készítheti a kávét a kedves lakó, mint George Clooney. Emellett még élvezheti a bazilikára és az Andrássy útra néző kilátást, a hatalmas étkezőt, az extra méretű kádat is.


A moonwalking atyjának annyira tetszett, hogy a két évvel későbbi világturné alatt is itt szállt meg. Michael Jackson 2009-es halálakor jött létre az emlékhely, amely még ma is zarándokhelye az őt csodálóknak. Láthatóan nem koptak az emlékek és az emlékezni akarás sem, hiszen friss virág, gyertyák, mécsesek és kis csecsebecsék mutatják, hogy az Erzsébet téri emlékfát még lassan 10 év után is látogatják nem csak azok, akik a hotel előtt várták Jackson integetését.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése