2017. december 8., péntek

Mediterrán quiche fetával, csirkével, napon szárított paradicsommal

A görög nyaralások hangulatát szerettem volna visszacsempészni a hideg téli napokba, ám nem akartam gyrost vagy más, jellegzetes sültet készíteni. Arra gondoltam, készítek egy quiche-t, mely kiváló arra, hogy azzal ízesítsük, amivel csak akarjuk. Ezúttal fetát és napon szárított paradicsomot választottam, és tettem bele egy kis Korfuról hozott görög fűszerkeveréket is.

Sokan leveles tésztát vásárolnak, ha quiche-t akarnak készíteni ebédre vagy vacsorára, azonban mi magunk is készíthetünk tésztát mindössze 10 perc alatt. Semmi problémám a bolti leveles tésztával, én is gyakran vásárolok, de ez a recept nemcsak egyszerű, hanem ízletesebb is, mint a bolti tészta.




Tudom-tudom, a napon szárított paradicsom nem a legolcsóbb hozzávaló, ám nem kell az egész üveget felhasználnunk. Én a felét tettem a quiche töltelékébe, a másik fele pedig valószínűleg egy ízletes baconos pennébe kerül majd. A görögsaláta fűszerkeveréket Korfuról hoztuk, de nem kell ennyit utaznunk ahhoz, hogy megfűszerezzük a vacsorát, helyettesíthetjük szárított oreganoval és chilipehellyel, de utóbbi el is hagyható. Nem kell belőle sok, csak 1-2 csipet, hiszen igencsak erőteljes íze van, és nem szeretnénk, ha elnyomná a többi hozzávalót. A csirke mellett a feta sós, a napon szárított, olajban eltett paradicsom pedig édes és fűszeres ízt kölcsönöz az ételnek. Akár a tésztát is fűszerezhetjük valamilyen zöldfűszerrel, én most ezt nem tettem.



A quiche-t piteformában érdemes sütni. Bevallom az enyém a költözésnél elkeveredett, de úgy gondoltam, ezzel nem lehet semmi gond, el tudom készíteni tortaformában is. Az étel sikerült ugyan, de piteformában sokkal dekoratívabb, és a tortaformánál megvan a veszélye annak is, hogy a vakonsütésnél visszapördül a forma oldalára nyomott tészta.

Mediterrán ihletésű quiche

Hozzávalók:
A tésztához:
20 dkg liszt
10 dkg vaj/margarin
1 tojás

Töltelékhez:
1 fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 db (kb 25 dkg) csirkemell filé
szárított paradicsom
125 g fetasajt
90 g szárított oregano
3 tojás
3 dl főzőtejszín
10-15 dkg reszelt trappista sajt




Elkészítés:
A tésztához morzsoljuk el a lisztet, a sót és a vajat. Adjuk hozzá a tojást, gyúrjuk tésztává, majd 30 percre tegyük hűtőszekrénybe. Kockázzuk fel vöröshagymát, pirítsuk üvegesre, majd adjuk hozzá a szintén felkockázott csirkemellet és az egy gerezd zúzott fokhagymát. Süssük készre.
Vegyük ki a tésztát a hűtőből, nyújtsuk ki, és helyezzük a kivajazott formába. Szurkáljuk meg villával, tegyünk bele sütőpapírt és lencsét. Ez akadályozza meg, hogy feljöjjön a közepe. Tegyük a 180 fokra előmelegített sütőbe 15 percre. Ezután vegyük ki, és távolítsuk el a nehezéket.

Ezután tegyük bele a csirkemellet a hagymával együtt, majd a felkockázott fetasajtot, a feldarabolt aszalt paradicsomot. Kézi habverővel keverjük el a három tojást a 3 dl főzőtejszínnel, sózzuk, fűszerezzük, reszeljük bele a sajtot, majd öntsük ezt is a formába. 200 fokos sütőbe tegyük 20 percre. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése