2018. június 28., csütörtök

Izgalmas, reggel is összedobható saláta dióval, sajttal, almával

Nyáron szeretek könnyű salátákat vinni a munkahelyre ebéd gyanánt. Szinte végtelen formában variálhatom őket, mindig izgalmas marad. Nem utolsó szempont, hogy az elkészítés gyors, és nem feltétlen lesz meleg a konyhában sem. 

Imádom variálni a zöldségeket, főleg nyáron, amikor minden frissen kapható. Sokszor készítek ebédre salátát, amit csak gyorsan összeteszek, mielőtt elindulnék reggel a munkahelyre. Ha hús is kerül bele, vagy bármi, ami főzést, sütést igényel, előző este készítem el.

Így történt most is: este elkészítettem a főttojást, reggel pedig összeállítottam a salátát. Rengeteg finomságot pakoltam bele, így minden falatban akadt valami igazán izgalmas. Házi salátakeveréket választottam hozzá, amit termelőtől vásároltam, még mángold is volt benne, de bármilyen keverék megteszi. Pontos mennyiségeket nem adok meg a receptben, mert tényleg minden csak ízlés dolga. Azonnal a kis ebédes dobozokba pakoltam, hogy azonnal szállítható legyen. A főttojás helyett akár maradék sültet vagy pirított bacont is tehetünk bele.

Mosolyogva nyitjuk ki a dobozt ebédidőben, ha ilyen finomság vár benne


Saláta dióval, sajttal, almával

Hozzávalók:
  • salátakeverék
  • paradicsom (lehetőleg kevésbé magos fajta, például szendvicsparadicsom)
  • felkockázott sajt
  • felkockázott savanykás alma
  • dió
  • főttojás
  • olívaolaj


Elkészítés:
A tál vagy az ebédes dobozunk aljába tegyük a salátakeveréket, majd tegyük bele a többi felkockázott hozzávalót. Szórjuk meg a dióval, majd locsoljuk meg egy kis olívaolajjal. Nem kell, hogy elázzon, épp csak egy löttyintés kell. 
Szeleteljük fel a tojást, majd tegyük a tetejére. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése