2018. június 21., csütörtök

Pizza pofonegyszerűen

Sütöttem már rossz pizzát, most azonban megtaláltam a megfelelő receptet. A tészta és a szósz is nagyon finom. Már többször elkészítettem, bátran ajánlom mindenkinek, aki szereti az egyszerű, mégis fűszeres ízeket. 

Kipróbáltam már néhány pizzatészta receptet, ám volt olyan, ami túl "piskótaszerű" lett, de olyan is, ami nagyon kemény. Ez azonban tökéletes. Egy régebbi Nők Lapja Konyha Desszert számban találtam. Néha már nem is méregetem az alapanyagokat, a szósz és a feltétek pedig szabadon veriálhatók.



Pizza alaprecept

Hozzávalók:
A tésztához:
50 dkg liszt
1 evőkanál só
csipet cukor 
3 evőkanál olívaolaj
2,5 dkg élesztő
3 dl langyos víz



A szószhoz: 
kb 30-40 dkg paradicsomszósz (decire ismérhetjük)
2 evőkanál olívaolaj
1 teáskanál szárított vagy friss oregano/bazsalikom
1 gerezd fokhagyma vagy egy kis kanál fokhagymapor
só, bors

Feltéthez:
4 db mozarella
paradicsomszeletek



Elkészítés:
Mérjük egy tálba a lisztet. Az tál egyik oldalába tegyük a sót, a másikba a cukrot. A cukorhoz morzsoljuk az élesztőt. Adjuk hozzá az olajat és a langyos vizet, majd jól dagasszuk ki. Langyos helyen, tiszta konyharuhával lefedve 30 perc alatt kelesszük meg. 

Közben készítsük el a szószt. A hozzávalókat keverjük el egy tálban, majd hagyjuk állni egy kicsit, hogy összeérjenek az ízek. A mozarellát szeleteljük fel.

Ha megkelt a tészta, vágjuk ketté a tésztagombócot, két pizzát kapunk majd belőle. Melegítsük elő a sütőt 220 fokra. Nyújtsuk ki a tésztát kerekre. A sütő tepsijét béleljük ki sütőpapírral, majd tegyük bele a kinyújtott tésztát. Kenjük meg vékonyan a szósszal (ha túl sok lefolyik, jártam már így) és tegyük rá a sajt felét. Helyezzünk a tetejére paradicsomkarikákat. Tegyük a sütőbe és nagyjából 25 perc alatt süssük készre. 

A másikkal ugyanígy járjunk el. Én friss salátával tálaltam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése