2018. május 31., csütörtök

Még nem késő szamócaszörpöt főzni - recept

Már csak napok kérdése és vége ez eperszezonnak, de még nem késő. Főzzünk néhány üveg szörpöt. Nem feltétlen kell akkora adagot csinálni, hogy tele legyen a kamra, elég csak néhány, hogy megédesítse a nyári napokat. 

Ahogy bodzaszörpöt, úgy szamócaszörpöt sem főztem még soha, most azonban kipróbáltam. Egy régebbi Nők Lapja Konyha számban találtam a receptet, amit az Ízbolygó blog szerzője írt.

Kipróbáltam, és száz százalékban bevált. Nagyon finom és frissítő. A recept 10 mentalevelet írt, én egy kicsit többet tettem bele, ettől nem lett átütően mentaízű, mindössze még élénkebb és frissítőbb lett.



Mentás szamócaszörp

Hozzávalók:
1 kg szamóca
25 dkg cukor
10-15 mentalevél
5 dl víz

Elkészítés: 
Megmossuk és felkockázzuk szamócát, összeforgatjuk a cukorral, hozzáadjuk a mentaleveleket és a vizet. Egy botmixerrel simára turmixoljuk. Egy lábasban feltesszük főni, felforraljuk, majd még egy kicsit rotyogtatjuk. Majd elzárjuk és steril üvegbe töltjük. 
Az eredeti recept nem írta, hogy tartósítószert kellene bele rakni, én azonban biztonsági játékos vagyok és tettem bele egy kiskanál nátrium-benzoátot. Akit zavarnak a magok, leszűrheti, én nem tettem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése