2018. május 15., kedd

Gyerekkort idéző frissítő: a bodzaszörp

Ha tavasz, akkor bodza! A nagymamámnál ittam mindig bodzaszörpöt gyerekkoromban, tavaly pedig én is kipróbáltam, miután Gyöngyi barátnőmmel volt szerencsém egy receptekkel dúsított riportot készíteni a Gasztro magazinba. Idén is az ő tanácsait követtem. 

A recept során körülbeli mennyiségeket tudok megadni, hiszen ezeket a hozzávalókat mindenki ízlés szerint variálhatja, válogathatja. A cukor mennyisége először soknak tűnhet, de tartsuk szem előtt, hogy ez koncentrátum, és egy pohárba igencsak kevés kerül belőle.

Fontos, hogy a bodzát ne út melletti bokrokról szedjük, hiszen sok szennyeződés megtapadhat rajtuk. Távolodjunk el az úttól és a várostól, hogy tiszta virágok kerüljenek a szörpbe. Én a szüleim kertjéből hoztam, a hosszú utat is kibírták Budapestig.



Bodzaszörp

Hozzávalók 5 literhez:

  • 20 db bodzaernyő
  • 2-2,5 kilogramm cukor
  • 3-5 darab kezeletlen citrom (tehetjük vegyesen lime-mal vagy naranccsal)
  • Fél tasak nátrium-benzoát


Elkészítés:
Egy ötliteres befőttes üvegbe vagy egy nagyobb lábasba engedjünk vizet, majd tegyük bele a bodzát úgy, hogy minél kevesebb zöld rész kerüljön bele. Ne mossuk meg a virágokat, mert úgy kimegy belőle az értékes virágpor. A citrom feléből facsarjuk ki a levet és öntsük bele, a másik felét pedig vágjuk vékony karikákra és úgy tegyük a keverékhez. Ezért fontos, hogy kezeletlen citromokat válasszunk. Hagyjuk állni 3-4 napig. (Én 3 napig hagytam.)
Ha letelt a 3-4 nap, szűrjük le, majd főzzük fel a cukorral. Ha kész, vegyük le a tűzről és keverjük bele a fél tasak nátrium-benzoátot. Töltsük üvegekbe, hagyjuk kihűlni, majd zárjuk le az üvegeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése