2018. május 21., hétfő

Epres sajttortát sütöttem - szembecsukósan finom lett

Azt a süteményt nevezem szembecsukósan finomnak, amelynél ha megízlelem az első falatot, örömömben behunyom a szemem. A sajttortámhoz pedig egy olyan jó receptet találtam, hogy pont ilyenre sikerült. 

Soha nem sütöttem még sajttortát, nem is tudom, miért féltem tőle ennyire. Egy régebbi Nők Lapja Konyha számban találtam egy szamócás változatot, erre esett a választásom. Apukám azt tanácsolta, hogy ha tortaformában sütöm, tegyek alá egy kis vizet a sütő tepsijében, hiszen akárhogy is illesztem össze a formát, egy kicsit mindenképp kicsöpög a zsiradék.

Recept egy régebbi Nők Lapja Konyhából

Nem volt kedvem ezzel vesződni, így tepsiben sütöttem. Így valójában nem sajttorta lett, hanem sajtsüti, de mindegy is, hiszen az íze csodás.

A recepten kicsit változtattam, mert azt írták, hogy a kekszes alaphoz is keverjek még cukrot, de az én ízlésemnek valószínűleg így már túl édes lett volna, így ezt kihagytam. De jöjjön a recept!

Imádom a szamócák színét


Epres sajttorta

Hozzávalók:
Az alaphoz:
20 dkg darát keksz
5 dkg porcukor (én kihagytam)
12,5 dkg vaj/margarin + a forma kikenéséhez

A töltelékhez:
50 dkg natúr krémsajt
20 dkg tejföl (én laktózmentes változatot használtam laktózérzékeny barátnő kedvéért)
1 csomag vaníliás cukor
1 kezeletlen citrom héja
13 dkg cukor 
4 tojás

Az eperraguhoz:
30 dkg eper
1,5 dl víz
10 dkg cukor
1 csomag vaníliás pudingpor

Az egyik kedvenc desszertünk lesz


Elkészítés:
Eperragu: Megtisztítjuk az epret, felkockázzuk, majd 1 dl vízzel és a cukorral forrástól számítva 2-3 percig főzzük. Botmixerre pürésítjük, ismét felforraljuk, majd hozzákeverjük a fél dl vízben feloldott pudingport. Hagyjuk hűlni.

Kekszes alap: A kekszet ledaráljuk, ha szeretnénk beletenni a cukrot, akkor hozzákeverjük, majd hozzátesszük az olvasztott vajat. A sütőformát kivajazzuk, majd az aljára nyomkodjuk a kekszes masszát egy kanál hátuljának segítségével. 170 fokra előmelegített sütőbe tesszük 15 percre. Ha kivettük, egy kanál hátuljával még egyszer lenyomkodjuk. 

Töltelék: Simára keverjük a krémsajtot, a tejfölt, a vaníliás cukrot, a citrom héját és a cukrot, majd hozzáadjuk az egész tojásokat, kikeverjük. A masszát a kekszes alapra öntjük, eloszlatjuk, majd belecsöpögtetjük az eperragut. 140 fokra előmelegített sütőben 50-55 perc alatt lágyan remegősre sütjük. A széle szilárd lesz, a közepén pedig remeg. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése