2018. május 29., kedd

Spárga baconnel és leveles tésztával - vendégvárónak is tökéletes

Sokáig nem szerettem a spárgát, ez a recept azonban megváltoztatta a véleményem. Most a vega verziót is elkészítettem, szintén csodásan sikerült.

Egy spárgatermesztőnél jártam, amikor néhány évvel ezelőtt a Gasztro magazinba készítettem egy receptekkel tarkított riportot. A termelő és egyben háziasszony kínált minket ezzel a finomsággal, azóta már többször elkészítettem én is. Az ötlet tehát nem az enyém, de most egy vega verziót is készítettem belőle. Ehhez bacont nem, csak finom házi sajtokat használtam. Ebédre, de ropi helyett pohárba állítva vendégvárónak is tökéletes. Nagyon gyorsan elfogy.

Látszik, hogy a bacon szépen megpirult a tészta alatt
Bevallom, hogy nem tudom a spárga hány dkg volt, valahová negyed és fél kiló közé saccolom, de az biztos, hogy 26 darab spárgasíp volt a csomagban.

Baconbe és leveles tésztába göngyölt spárga

Hozzávalók:
  • 25-50 dkg spárga
  • egy csomag bacon
  • 1 csomag levelestészta
  • vaj
  • sajt


Annyi tésztacsík, ahány spárgasíp

Elkészítés:
A spárgát tisztítsuk meg, pucoljuk meg a szokásos módon, majd egy kevés vajon pároljuk meg. Ne legyen teljesen puha, inkább al dente. Amíg kicsit kihűl, terítsük ki a leveles tésztát és vágjunk belőle annyi csíkot, ahány darab spárgasípunk van. 
A baconöket keresztben kettévágtam, mert így is befedi a spárgát, nem kell egyhez egy egészet felhasználnunk. Ha kicsit hűlt a spárga, először tekerjünk köré egy szelet bacont, majd egy csík leveles tésztát. Fektessük sütőpapírral bélelt tepsibe. Tegyünk így a többi darabbal is, hagyjunk helyet közöttük.

Sütésre készen

A vega verzióhoz a spárgára csak a leveles tésztát tekerjük, de a tepsiben az előzőekkel ellentétben helyezzük őket szorosan egymás mellé. A végén pedig szórjuk rá a sajtot, én különböző házi sajtokat használtam, de ez már csak ízlés dolga. 
A sütőt melegítsük elő 150 fokra és süssük addig, amíg a tészta és a bacon is kissé megpirulnak.

Sajttal is mennyei

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése