2018. március 9., péntek

20 perces tésztaszósz recept rohanós napokra

A munkába is szeretek saját magam készítette ebédet vinni, nem vagyok a rendelés híve. Persze, sokszor nekem sincs kedvem esténként sok időt a konyhában tölteni azért, hogy másnapra legyen mit a kis dobozaimba pakolni. Erre az esetre találtam ki ezt a nagyon gyors, mégis isteni finom tésztaszósz receptet. 

Én most a Kata barátnőmtől Rómából kapott olasz tésztafűszert használtam hozzá, melyben só, bazsalikom, oregánó és szárított paradicsom van, de ha nincs ilyen a háznál, akkor szárított vagy friss bazsalikomot használok. De ha akad a hűtőben egy kis maradék olívaolajban eltett, szárított paradicsom, akkor azt is beletehetjük. A recept nagyon gyors, nagyon egyszerű, mégis igazi ízélményt nyújt.

Ha épp húsmentes napot tartunk, készíthetjük gombával vagy kukoricával is. Ilyenkor a szalonna zsiradékát olívaolajjal helyettesítsük. 


Tejszínes-baconos tészta

Hozzávalók:
  • 25 dkg orsótészta
  • 0,5 l főzőtejszín
  • 15 dkg sajt
  • 15-20 dkg bacon
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1,5-2 teáskanál fűszerkeverék/bazsalikom
  • 1 teáskanál étkezési keményítő

Elkészítés:
A szósz elkészítésével egy időben tegyük fel forrni a vizet, majd főni a tésztát, mert így nagyjából egy időben készülnek majd el. A tésztát enyhén sós vízben főzzük meg, tegyünk bele egy csepp olívaolajat is. 
A bacont és a hagymát kockázzuk fel. A bacont tegyük egy magas falú serpenyőbe, pirítsuk meg. Amikor kész, szedjük papírtörlőre, ha túl sok zsír sül ki belőle, én kicsit le szoktam belőle önteni, hogy ne legyen túl nehéz a tésztaszósz. A megmaradt zsiradékon dinszteljük meg a felkockázott vöröshagymát, amikor már majdnem kész, szórjuk meg a fűszerrel. Öntsük fel a főzőtejszínnel, sózzuk meg, majd forraljuk fel, közben pedig reszeljük le a sajtot. Amikor a tejszínes keverék felforrt, a tészta megfőtt, a tésztát öntsük a tejszínes keverékhez, majd tegyük bele a reszelt sajtot is. Ha a sajt felolvadása után nem elég sűrű a szósz 1 teáskanál étkezési keményítővel sűrítsük be, majd tegyük bele a félretett baconszalonnát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése