2018. március 26., hétfő

Antik Placc rajongó lettem

Aki jól ismer, tudja, hogy imádom az Ecseri piacot, de rátaláltam az Antik Placcra, ami olcsóbb és barátságosabb is az Ecserinél. Minden vasárnap tartják a Klauzál téri vásárcsarnokban, és garantáltan érdekes darabokra lehet bukkanni. Vigyázat: alkudni ér!

Vintage táskák (nemcsak úgy néz ki, tényleg régi), kalapok, antik sütőformák, lámpák, porcelánok és megannyi apróság áll hektikus rendezettséggel az Antik Placc standjain, amit minden vasárnap rendeznek a Klauzál téri vásárcsarnokban. Kevés árus, barátságos hangulat és alacsonyabb árak jellemzik, mint az Ecseri piacot, aminek szintén rajongója vagyok. 



Az kereskedők készséggel szóba elegyednek bárkivel, aki érdeklődik egy-egy holmi iránt, örömmel osztják meg a tárgyak történetét. Sőt: egy kis alkura is kaphatók. 

Mi például néhány nem mindennapi festmény készítőjéről tudtunk meg néhány érdekes dolgot egy igencsak hozzáértő régiségkereskedőtől. Személy szerint engem nagyon érdekelnek a régi konyhai eszközök, sütőformák, van is néhány ilyen darabom. Most is egy régi kockacukorszedővel távoztam, amelyet csirkeláb alakúra formáztak. Az ezüstözött kis csodát - ahogy a bátyámtól tanultam - hazatérvén fogkrémmel tisztítottam meg, hogy visszanyerjek valamicskét régi fényéből, természetesen csakis a patina megtartásával.

Az Antik Placc régiségrajongóknak és lakberendezés előtt állóknak kötelezően ajánlott, hiszen akár azt a különleges apróságot is megtalálhatjuk, amitől majd igazán otthon lesz a lakásunk. Vagy mint én: mindig bele lehet ütközni valamibe, ami a dédszülők vagy nagyszülők csecsebecséit juttatja az ember eszébe.

(Az Ecseri piacnak sem kell megsértődni, továbbra is ott van a legfinomabb lángos és a lelkesedésem töretlen :) )








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése