2018. július 28., szombat

Kínai stílusú szezámmagos csirke, ahogy én készítem

Nem mondom, hogy autentikus, viszont nagyon finom. Csak néhány hozzávaló és máris kész a kínai gyorsbüfék legnépszerűbb finomsága otthon.

Akkor ettem először kínai gyorsétteremben, amikor Szegedre költöztem és elkezdtem az egyetemet. Szinte mint mindenki: a szezámamgos csirkével kezdtem, ízlett, mostanában pedig már itthon is elkészítem. Néhány helyen ugyanis a gyorséttermi változat kissé nehéz az én ízlésemnek. De most egy olyan tésztát és mázat mutatok, ami pofonegyszerű és légiesen könnyű. A mázhoz nem adok meg pontos arányokat, mivel ez tényleg csak ízlés dolga.
Köretként salátát kínálok. Szinte bármilyen illik hozzá, én egy nagyon egyszerű változatot mutatok.


Kínai stílusú szezámmagos csirke

Hozzávalók:

Tésztához:

  • 2 db csirkemellfilé
  • 2 tojás
  • 1 csipet só
  • 1 evőkanál olaj
  • 9 evőkanál liszt
  • 1,5 dl víz
Mázhoz:
  • méz
  • ketchup
  • erőspista
  • szezámmag


Elkészítés:
A csirkemelleket vágjuk kisebb kockákra, enyhén sózzuk meg. A tészta hozzávalóiból készítsük el a palacsintatésztához hasonló masszát. A máz hozzávalóit is keverjük üssze kóstolgassuk, van, aki csípősebben, van, aki édesebben szereti. Bőven tegyünk bele a szezámmagból.
A csirkemellett kisebb adagokban dobáljuk bele. Egy magas falú serpenyőben hevítsünk olajat, majd egyenként, körben helyezzük bele a tésztába forgatott csirkemellkockákat. A felesleges tésztát csepegtessük le róluk. Nem kell egyszerre az összeset, csak annyit tegyünk bele, hogy kényelmesen elférjenek. Süssük mindkét oldalát aranybarnára, vigyázzunk, hogy meg ne égjen. A serpenyőből azonnal mehet a mázba, forgassuk bele jó alaposan, majd vegyük ki és tegyük tálra.

Köret:

  • Salátakeverék
  • néhány koktélparadicsom
  • olívaolaj
  • mogyoró
A salátakeveréket tegyük egy nagy tálba, csorgassunk rá egy pici olívaolajat, tegyünk a tetejére néhány felezett koktélparadicsomot és szórjuk meg mogyoróval.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése